0

Købsbetingelser

1. Om Fodplejebutikken.dk

Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, bedes du sende en e-mail til [email protected] med din sag og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage til dig snarest. Virksomheden er baseret i Helsingborg. Virksomhedens postadresse er HBG Internetverkstad AB, c/o Fodplejebutikken.dk, Mörsaregatan 25, SE- 25466, Helsingborg.

Læs mere om ombytning og returnering

2. Bestil

Når du har gennemført din bestilling, sendes der en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkterne, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Hvis der er en fejl i ordrebekræftelsen, bedes du straks kontakte os via e-mail til [email protected].

3. Levering

Vores normale leveringstid er 2-4 dage. BEMÆRK! Ordrer afgivet i weekenden sendes tidligst den følgende mandag. Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om en længere leveringstid), bedes du kontakte os på [email protected].

3.1 Pakker der ikke afhentes

For pakker, der returneres til os fra Postnord på grund af, at de ikke er blevet efterlyst/afhentet af dig, opkræver vi 200 kroner. Dette gør vi for at dække vores omkostninger til forsendelse, returforsendelse, administration og håndtering. Hvis varens værdi er lavere end 200 kroner, vil vi i stedet opkræve hele beløbet for den ikke-afhentede pakke.


4. Priser

Alle priser i butikken er angivet i DKK, og alle priser er inklusive 25% moms. Vi forbeholder os ret til at ændre priserne som følge af prisændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten og unøjagtigheder i priserne som følge af ukorrekte oplysninger og forbeholder os ret til at justere prisen.

5. Fortrydelsesret

Når du køber varer på hjemmesiden, har du som kunde en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, der gælder fra datoen for modtagelsen af en vare, du har bestilt.

5.1 Når du udøver din fortrydelsesret:

Du skal give meddelelse om din udtræden. Meddelelsen skal sendes til os på [email protected]. Din meddelelse skal tydeligt angive dit navn, din adresse, din e-mailadresse, dit ordrenummer og de varer, som returneringen vedrører. Du skal returnere produkterne til os straks og senest 14 dage efter meddelelsen om fortrydelsesret. Du er ansvarlig for returfragt, levering og produkternes tilstand ved returnering, og produkterne skal derfor sendes godt pakket og i deres originale emballage. Vi forbeholder os ret til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen i forhold til produktets oprindelige værdi i tilfælde af brugte eller beskadigede produkter fra tilbagebetalingsbeløbet.

5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:

- Produkter, der er blevet forseglet (forseglet) af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og hvor forseglingen (forseglingen) er blevet brudt af dig.

- Produkter, der har karakter af en forseglet lyd- eller billedoptagelse, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig. specialfremstillede produkter, som er skræddersyet specielt til dig eller har et tydeligt personligt præg efter dine ønsker.

- Tjenester, der er blevet gennemført, og hvor du udtrykkeligt har accepteret, at tjenesten påbegyndes uden fortrydelsesret. Varer, der hurtigt kan forringes, f.eks. fødevarer. løse numre af aviser eller tidsskrifter 

6. Tilbagekøb og reklamationer

Vi kontrollerer alle produkter, før de sendes til dig. Hvis produktet imidlertid er beskadiget eller forkert sendt, når det ankommer, forpligter vi os til at udbedre fejlen gratis i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Du skal altid kontakte os for at få en godkendelse, før du returnerer en defekt vare. Reklamationen skal sendes straks efter, at manglen er blevet opdaget.

6.1 Hvordan indgiver du en klage?

Enhver fejl eller defekt skal altid anmeldes til [email protected] med angivelse af dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen. Hvis vi ikke kan afhjælpe fejlen eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig det defekte produkt i overensstemmelse med den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi betaler returfragt for accepterede klager. Vi forbeholder os ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Når vi indgiver klager, følger vi retningslinjerne fra det svenske klagenævn, se arn.se.

6. Ansvarsfraskrivelse

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå på grund af produktet. Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. omfatte arbejdskonflikter, brand, krig, regeringsbeslutninger, nedsat eller manglende levering fra leverandøren.

Desuden tages der intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktkarakteristika foretaget af den respektive leverandør og andre faktorer, som ligger uden for vores kontrol.

7. Ansvarsfraskrivelse

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet. Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for vores kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan omfatte, men er ikke begrænset til, arbejdskonflikter, brand, krig, offentlige ordrer, nedsat eller manglende levering fra leverandøren.
Desuden tages der intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktkarakteristika foretaget af den respektive leverandør og andre faktorer, som ligger uden for vores kontrol.

8. Produktinformation

Vi forbeholder os ret til at foretage eventuelle trykfejl på dette websted samt til det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne repræsenterer produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at beskrive produkterne så nøjagtigt som muligt.

9. Oplysninger om cookies

I henhold til loven om elektronisk information skal de besøgende på et websted af hensyn til privatlivets fred informeres om, at der anvendes cookies. De oplysninger, der er indeholdt i cookien, kan bruges til at spore en brugers browsingaktivitet. En cookie er en lille tekstfil, som det websted, du besøger, anmoder om at blive gemt på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille din browser til automatisk at afvise cookies. Du kan finde flere oplysninger på Post- og Telemyndighedens websted.

10. Personlige oplysninger

Ved at handle på Fodplejebutikken.dk accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personlige oplysninger. Vi er opmærksomme på dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine data til tredjeparter uden et lovligt grundlag.
Fodplejebutikken.dk er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som du har givet os som kunde. Vi behandler dine personoplysninger for at kunne behandle din bestilling og i tilfælde, hvor du har anmodet om nyhedsbreve eller kampagnetilbud, for at kunne skræddersy markedsføring til dine individuelle behov.
Nedenstående oplysninger er et resumé af, hvordan vi opbevarer og behandler dine data i overensstemmelse med den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

10.1 Hvad er personlige oplysninger?

Personoplysninger er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.

10.2 Hvilke data gemmer vi?

For at kunne behandle din bestilling og besvare spørgsmål vedrørende din bestilling (kundeservice) gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
Dine data opbevares, så længe vi har et retsgrundlag for at behandle dine data, f.eks. for at opfylde kontrakten mellem os eller for at overholde en retlig forpligtelse i henhold til f.eks. regnskabsloven.

10.3 Retsgrundlag

I forbindelse med et køb behandles dine personlige oplysninger for at opfylde kontrakten med dig. Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker med dit samtykke.

10.4 Hvilke data deles og med hvilket formål?

10.4.1 Betalingsudbyder

Når du foretager et køb, deles oplysningerne med vores betalingsudbyder. Det, der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmes dit personnummer også hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel.
De betalingsudbydere (betalingstjenester), vi bruger, er: Klarna.

10.4.2 Skibsfartsselskaber

For at kunne levere dine ordrer og fuldføre vores kontrakt er vi nødt til at dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det, der deles med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn og adresseoplysninger for levering. E-mail-adresse og/eller mobilnummer kan også blive delt med fragtfirmaet med henblik på underretning. De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: PostNord.

10.4.3 Nyhedsbreve

Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, deles dit fornavn, efternavn og din e-mailadresse med vores nyhedsbrevsudbyder. Dette sker for at holde dig opdateret med oplysninger og tilbud til markedsføringsformål. Vi bruger Mailchimp til at udsende nyhedsbreve.

10.5 Ret til adgang

Du har ret til at få uddrag af alle oplysninger, som vi har om dig. Uddrag vil blive leveret elektronisk i et læsbart format.

10.6 Ret til berigtigelse

Du har ret til at bede os om at opdatere unøjagtige oplysninger eller at supplere oplysninger, der er unøjagtige.

10.7 Ret til at blive glemt

Du kan til enhver tid anmode om at få slettet de oplysninger, der vedrører dig. Der er få undtagelser fra retten til sletning, f.eks. hvis oplysningerne skal opbevares, fordi vi skal overholde en juridisk forpligtelse (f.eks. i henhold til regnskabsloven).

10.8 Databeskyttelsesrådgiver

Fodplejebutikken.dk er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i netbutikken og sikrer, at reglerne overholdes.

10.9 Sådan beskytter vi dine personoplysninger

Vi bruger branchestandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til sikker opbevaring, behandling og kommunikation af følsomme oplysninger som f.eks. personlige data og adgangskoder. Vi bruger en svensk platform, Quickbutik, som drives af Quickbutik AB, der har hovedsæde i Helsingborg.

11. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vilkårene til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på webstedet. De ændrede vilkår og betingelser anses for at være blevet accepteret på tidspunktet for bestilling eller besøg på webstedet.

12. Tvister og valg af lovvalg

Hvis en tvist ikke kan løses efter fælles aftale mellem selskabets kundeservice og kunden, kan du som kunde klage til det almindelige klagenævn, se arn.se. For personer med bopæl i et andet EU-land end Sverige kan klager indgives online via Europa-Kommissionens tvistmæglingsplatform, se http://ec.europa.eu/consumers/odr I tilfælde af en tvist følger vi afgørelsen fra ARN eller et tilsvarende tvistbilæggelsesorgan. Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov og lovgivning.